Του Κουτρούλη ο γάμος και το σκάνδαλο του 14ου αιώνα
Μια φορά κι έναν αιώνα, τον 14ο συγκεκριμένα, μεγάλο σκάνδαλο ξέσπασε στη Μεθώνη.
Ένας ιππότης ερωτεύθηκε μια παντρεμένη κυρία και επειδή τα αισθήματα ήταν αμοιβαία, η νύφη το σκασε για να μετακομίσει στο κάστρο του!
Προηγουμένως είχε προσπαθήσει να πάρει διαζύγιο αλλά ο σύζυγος ούτε να το ακούσει.
Μπροστά δεν ήμασταν αλλά μάλλον κάπως έτσι έγιναν τα πράγματα:
«Μάλιστα…ένας ιππότης για τη Βασούλα…Δε στο δίνω το διαζύγιο που να χτυπάς το κωλί σου κάτω, όπως τα τόι μπόι στο από κάτω ποστ της Νουαζέτας.
«Εγώ θα φύγω»
«Φύγε αλλά θα είσαι μια παράνομη και όλες οι Ξ. Παπαμήτρου θα σου πετάνε τα μπουγαδόνερά τους στα ασπρόρουχά σου»
Κι έτσι έγινε!
Το ζεύγος, ο ιππότης Κουτρούλης και η Βασούλα, που μπορεί να μη λεγόταν Βασούλα ζούσανε μαζί αλλά αστεφάνωτοι και εκτός από τις Ξ. Παπαμήτρου αυτού του κόσμου το κορίτσι είχε να αντιμετωπίσει και την εκκλησία.
Η οποία όχι μόνο δεν έδωσε την ευλογία της αλλά την αφόρισε.
Μόνο τη γυναίκα. Τι εννοείτε «γιατί μόνο εκείνη;» Μεσαίωνας αφού.
Άλλωστε ο άλλος ήταν άνδρας και ιππότης!
Ερωτευμένος όμως.
Κάθε μέρα πήγαινε και έπρηζε τα …συκώτια του Πατριάρχη.
«Θα μας παντρέψεις;»
«Όχι»
«Θα μας παντρέψεις;»
«Όχι.»«Θα μας παντρέψεις;»
«Όχι.»
«Θα μας παντρέψεις;»
«Όχι.»
«Οχιά διμούτσουνη, θα έρχομαι κάθε μέρα, μέχρι να πεις «ναι»
Αυτό συνέβαινε όχι ένα, όχι δύο αλλά δεκαεφτά ολόκληρα χρόνια και επειδή το πολύ το κυρ ελέησον το βαρέθηκε το παπάς, ένα ωραίο πρωινό του 1354 ο Πατριάρχης Αντώνιος Δ’, του είπε:
«Θα σου την δώσω μόνο αν δεν κάνατε αυτό το σ3ξ, πώς το λένε, όσο ζούσε ακόμα με τον άντρα της»
«Δεν το κάναμε»
«Ε, εντάξει, γιατί δεν το λεγες τόσο καιρό! Πάρε την άδεια γάμου και μη σε ξαναδώ στα μάτια μου γιατί θα φωνάξω την ιερά εξέταση και μαύρο φίδι που σε έφαγε.
(Τι έπαθα με τα φίδια σήμερα)
Δε χρειάστηκε να του το πει δεύτερη φορά, σφαίρα έφυγε ο ιππότης να το πει στην καλή του που νια ήταν και γέρασε αλλά επιτέλους μετά από 17 ολόκληρα χρόνια θα σταματούσε να είναι η κυρία Κοκοβίκου και θα γινόταν κυρία Κουτρούλη!
Ήρθε η μέρα
που η νύφη κι ο γαμπρός θα βάλουν βέρα
έλα και σου χουμε φυλάξει μπομπονιέρα
και μη νομίζεις πως στιγμή θα βαρεθείς,
ο Κουτρούλης παντρεύτηκε με τη Βασούλα και ακολούθησε ΤΟ γαμήλιο πάρτι, στο οποίο απ’ ότι κατάλαβες τραγουδήσαν οι Λοκομόντο!
Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα που, άλλωστε, δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα, κρύο δεν έκανε ποτέ.
Το ευτυχές αυτό γεγονός έγινε μάλλον στις αρχές του καλοκαιριού, όπως όλοι οι γάμοι τον Μεσαίωνα, κι ο λόγος ήταν ότι το πρώτο μπάνιο της χρονιάς γινόταν τον Μάιο, έτσι τον Ιούνιο η μυρωδιά των ανθρώπων ήταν ακόμα ανεκτή
Ναι, ναι, οι άνθρωποι στον Μεσαίωνα, δεν πλένονταν, δεν υπήρχε τρεχούμενο νερό, τουαλέτες, κλπ κλπ, οπότε ήταν βρομύλοι! Οι νύφες κουβαλούσαν μπουκέτα λουλούδια κοντά στο σώμα τους για να καλύψουν την μπόχα της απλυσιάς και αυτή, κυρίες και κύριοι, είναι η προέλευση της νυφικής ανθοδέσμης!
Επίσης, έτσι βγήκε η έκφραση “έγινε του Κουτρούλη ο γάμος”!
Έχει γίνει και θεατρικό με τον ράφτη Κουτρούλη που ερωτεύεται την Ανθούσα, κόρη μεσοαστικής οικογένειας και εκείνη του βάζει όρο να γίνει πρώτα υπουργός. Είναι κοινωνικοπολιτική σάτιρα που γράφηκε το 1845 αλλά εξακολουθεί να είναι πιο σύγχρονη από ποτέ!
Πώς μου ήρθε να σας πω για τον Κουτρούλη;
Επειδή μόλις είπα σε μια συνέντευξη που έδωσα για την “Οδό Σχεδίας” μου,
ότι είμαι από τον Αη Στράτη, τη Μάνη και τη Λευκάδα και γονιδιακά γίνεται του Κουτρούλη ο γάμος!
Το κείμενο είναι όπως πάντα δικό μου, η εικόνα είναι του zappit.gr