
Κάτω από το δέρμα – Εκδόσεις Κλειδάριθμος
Διάβασα το «φιλοσοφικό θρίλερ» -πολύ σωστός ο χαρακτηρισμός που του έχουν δώσει- «Κάτω από το δέρμα» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος
Όντως έχει κάτι από το «Άρωμα» του Πάτρικ Ζίσκιντ αλλά και της «Σιωπής των Αμνών», του Τόμας Χάρις.
Δε θα ξαφνιαστώ αν το δω κι αυτό στο σινεμά, έχει όλα τα στοιχεία που κάνουν μια ταινία επιτυχημένη.
Είναι ένα βιβλίο που έχει μέσα, πολλά, πάρα πολλά βιβλία και βιβλιοφάγους, λαγνεία, αισθησιασμό, μυστήριο, μυστικά, εμμονές, εγκλήματα, κατά συρροή δολοφόνους, Ιστορία με κεφαλαίο γιώτα και ιστορίες με μικρό γιώτα, που αφορούν στους πρωταγωνιστές.
Πιο συγκεκριμένα, η υπόθεση αφορά στη σχέση ενός άβγαλτου κι αφελή (;) φοιτητή λογοτεχνίας με έναν αινιγματικό, μεσήλικα, ευφυή βιβλιολάτρη που γίνεται ο μέντοράς του, όταν μπαίνει μυστηριωδώς στη ζωή του.
Απ’ την πρώτη στιγμή της -αλλόκοτης- γνωριμίας τους, αποκτούν μια σχέση αλληλεξάρτησης, σίγουρα μη συνηθισμένη και μη λογική, με τον μεγαλύτερο να “διδάσκει” στον προστατευόμενό του την τέχνη της αποπλάνησης.
Οι δυο τους περνάνε τον καιρό τους κυνηγώντας και φλερτάροντας γυναίκες, με απώτερο στόχο να τις κερδίσουν κι ο μικρότερος να κοιμηθεί μαζί τους.
Ο άλλος, ο μεγαλύτερος, βλέπει την πράξη, την οποία πράξη όταν τελειώσει, παρόλο που την είδε, ο πρώτος θα πρέπει να του την περιγράψει, να τον κάνει να νιώσει σαν να ήταν εκείνος στη θέση του.
Οι ηδονικές προκλήσεις, εναλλάσσονται η μία με την άλλη και κάθε φορά που κερδίζουν μία πίστα, πάνε σε μια επόμενη, πιο δύσκολη, μέχρι να την κερδίσουν και αυτήν.
Πέραν αυτού, διαβάζουν πολλά βιβλία (κι ακούνε Chet Baker, που του έχω αδυναμία, να τα λέμε κι αυτά).
Κι οι δύο τα αγαπάνε πολύ, γνωρίζουν πολλά από λογοτεχνία και επιθυμούν να γράψουν το «μεγαλύτερο» και καλύτερο μυθιστόρημα.
Ο ένας, ο μεγαλύτερος, δεν τα αγαπάει απλώς. Τα λατρεύει. Λίγο περισσότερο από το φυσιολογικό, τα βάζει πιο πάνω και από τους ανθρώπους.
Θεωρεί την ανθρώπινη κατάσταση κάτι εφήμερο κι αναλώσιμο, τι να “μετρήσει” μπροστά σε ένα βιβλίο και την αιωνιότητα του.
Ακόμα απορώ γιατί ο νεαρός κόλλησε τόσο με τον συγκεκριμένο κύριο.
Πώς και γιατί τον σαγήνευσε τόσο, δεδομένου ότι δεν τον έλκυε σεξουαλικά. Ήταν τόση η ανάγκη του να αγαπηθεί; Να ανήκει κάπου; Γιατί διατηρούσε και αποζητούσε αυτήν την αρρωστημένη σχέση. Πώς εθίστηκε σε αυτήν;
Δεν αντιλήφθηκε τον κίνδυνο; Σε καμία φάση της σχέσης τους; Πώς του έγινε τόσο απαραίτητος;
Ο αναγνώστης πάντως νιώθει άγχος κι αγωνία από τις πρώτες σελίδες.
Όσο περισσότερο διαβάζει, αναμένει τη στιγμή που θα δικαιολογηθούν ο φόβος και το σφίξιμο του στομαχιού. Κάτι που δεν ένιωσε ο νεαρός φοιτητής, κι έπρεπε να περάσουν δύο δεκαετίες για να του περάσει από το μυαλό -και αυτό παίρνοντας τη βοήθεια του κοινού- ότι ο μέντοράς του έκρυβε ένα μεγάλο μυστικό.
Όσο προχωράει η ανάγνωση, μετά από κάποιο σημείο, διαβάζεις ένα βιβλίο μέσα σε ένα άλλο βιβλίο.
Πολύ καλό το πρώτο του μυθιστόρημα του Γκούναρ Κάιζερ. Αν σ’ αρέσει το είδος των λογοτεχνικών “θρίλερ”, στο προτείνω!
Από το οπισθόφυλλο:
Νέα Υόρκη, τέλος της δεκαετίας του ’60. Ο σπουδαστής λογοτεχνίας Τζόναθαν Ρόζεν γνωρίζει τον βιβλιόφιλο δανδή Γιόζεφ Άιζενσταϊν. Μέσω του μυστηριώδους αυτού μεσήλικα, ο άβγαλτος νεαρός δεν θα έρθει μόνο σε επαφή με τον κόσμο της τέχνης και του πνεύματος, αλλά θα διδαχτεί επίσης την τέχνη της ερωτικής αποπλάνησης –και εκείνες οι φωτεινές μέρες θα σηματοδοτήσουν την ενηλικίωσή του.
Με το πέρασμα του χρόνου, ο Τζόναθαν αρχίζει να υποψιάζεται ότι πίσω από τη βιτρίνα του μέντορά του κρύβεται ένα φοβερό μυστικό. Αυτή η υποψία όμως δεν θα γίνει βεβαιότητα, παρά μόνο δύο δεκαετίες αργότερα…
Μια ιστορία που παρασύρει τον αναγνώστη στον σκοτεινό κόσμο των βιβλίων, ταξιδεύοντάς τον από τη Νέα Υόρκη του ’69 στο Βερολίνο και από την εποχή του Μεσοπολέμου στην πτώση του Τείχους.
About Author

